Örök igazság, hogy a Tiéd lehet a világ legjobb ötlete, ha nem mutatod meg és nem tudod, hogyan add el, senki sem fog hallani róla és nem jut el azokhoz, akiknek hasznukra válna.
Legyen ez bármilyen termék vagy szolgáltatás, egy biztos, nagyobb eséllyel fogod tudni a potenciális érdeklődőid elé tárni, ha van egy jól megtervezett, jól működő weboldalad.
1) Ez lesz az üzleted online „otthona”
Az internet korában élünk, ha a 21. században nem jelensz meg az online térben a vállalkozásoddal, legyen az akár helyi vállalkozás is, kétségkívül pénzt hagysz az asztalon!
Ez az a tér, ahol bemutatkozhatsz, részletezheted a termékedet, szolgáltatásodat, kifejtheted, hogy milyen problémára nyújtasz megoldást, kinek és miben tudsz segíteni.
Így az internetnek köszönhetően már nem csak egy szűk, helyi körben, vagy a személyes ismerőseid körében, de akár az egész ország, sőt a világ más sarkaiból is elérhető leszel.
Ezt miért hagynád ki?
2) A social média kiszámíthatatlan
Vállalkozásként nem ajánlott kizárólag a közösségi médiára támaszkodni; ha csak ezekről a felületekről érkeznek a megkereséseid, mert csak itt vagy elérhető, egy hirtelen bevezetett hátrányos változtatás vagy egy technikai probléma okozta leállás könnyen vezethet kiesésekhez a cégedben is. Nem egy ilyen példát láttunk az udóbbi időkben (ld. Facebook és Instagram leállások, vagy például az organikus elérések drasztikus csökkenése a céges Facebook oldalakon).
Azt nem szabad elfelejteni, hogy a Facebook oldalunk, vagy az Instagram fiókunk nem a miénk, hanem az adott közösségi média cég tulajdona – a tartalmat, és az infókat ugyan Te töltöd fel rá, de bármikor kihúzhatják a dugót, letilthatják egyes tartalmaidat, vagy akár az egész oldaladat is. A személyre szabási lehetőségek is általában eléggé korlátozottak.
Ha viszont egy vásárolt/bérelt tárhelyen és a saját domain neved alatt felépített egyedi weboldalad van, akkor (bár nyilván szerverproblémák és leállások itt is előfordulhatnak, de megfelelő tárhelyszolgáltató választásával ez a veszély a minimálisra csökkenthető) így már teljes kontrollt élvezel mind a tartalom, mind a design és a személyre szabhatóság tekintetében. Itt az általad felállított szabályok fognak érvényesülni.
Arról nem is beszélve, hogy egy jól felépített weboldal és egy megalapozott SEO (keresőoptimalizálási) stratégia segítségével az organikus (keresőkből – pl. Google – érkező) forgalom mindenképpen segíteni fog kiemelkedni a konkurenciáid közül és az internetes tömegzajból.
3) A weboldalad az éjjel-nappal működő reklámeszközöd
Ahogy fentebb már említettem, egy jól felépített és seo-zott weboldal folyamatosan szállíthatja a látogatókat a honlapodra. Nem mondom, hogy ez egyik napról a másikra megy, de ha belefekteted a munkát és az energiát, akkor egy idő után már egy önműködő marketing-gépezetté is válhat, amely folyamatosan kiszolgálja az üzletedet.
Egy ilyen weboldallal és a hozzá társított közösségi média jelenléttel nagy eséllyel kiemelkedsz a versenytársaid közül.
4) A honlapod a branded és vizuális megjelenésed egyik legfontosabb eleme
Ha egy kicsit tovább megyünk, nem csak az a kérdés, hogy VAN-E weboldalad, hanem az is, hogy az MILYEN.
Egy egyedi és tökéletesen személyre szabott honlap a márka elengedhetetlen része, illeszkedik a brandhez és kiegészíti azt.
A kutatások azt bizonyítják, hogy a vásárlói döntésekben jelentős része van annak, hogy az érdeklődők milyennek ítélik meg a weboldalad és a branded vizuális megjelenését.
Ráadásul ez nagyon gyorsan történik: egy átlagos látogató pillanatok alatt dönt arról, hogy maradjon-e az adott honlapon, vagy elhagyja azt – kb 10 másodperced van meggyőzni – ebben a döntésben pedig az első benyomásoknak (mint pl. az arculat és a design) döntő szerepe van.
5) Erősíti a bizalmat a vevőid felé
Statisztikák szerint a potenciális vásárlók 30%-a nem vesz komolyan egy olyan vállalkozást, amelynek nincsen professzionális weboldala. Ha valamilyen problémára megoldást keresünk, az esetek nagy
többségében online nézünk utána.
A szakértői cikkekkel, termékeid és szolgáltatásaid bemutatásával, korábbi ügyfeleid ajánlásával a szakmai hitelességedet és státuszodat még tovább erősítheted a célcsoportod felé.
6) Időt és energiát takaríthat meg Neked
A weboldaladon lehetőséged van választ adni a vevőid által gyakran feltett kérdésekre, a felmerülő problémákra. A bejegyzések, leírások, cikkek, a gyakran ismételt kérdések (gyik), de akár videók, hanganyagok segítenek információval ellátni, akár edukálni az érdeklődőidet, akik így már felkészültebben jutnak el vasárlás vagy megrendelés szakaszába.
Nagyon fontos, hogy hamar megtalálják a választ azokra a fel nem tett kérdéseikre is, hogy miben tudsz nekik segíteni, milyen problémáikra nyújtasz megoldást és hol tudnak kapcsolatba lépni Veled. Egy megfelelően kialakított tartalom és oldalstruktúra tökéletesen eligazítja az olvasókat a weboldal információi között.
7) Egyszerűbb és gyorsabb kapcsolattartás
A weboldalon elhelyezett kapcsolati űrlapokon keresztül az érdeklődőid gyorsan és könnyen kapcsolatba léphetnek Veled és Te ugyanilyen gyorsan és könnyen tudsz segítségükre lenni, választ adni a felmerülő kérdésekre és problémákra.
Ha pedig még feliratkozásra is lehetőséget adsz a weboldaladon és hírleveleken keresztül is tartod a kapcsolatot a látogatóiddal, ez még egy plusz elköteleződést is jelenthet a céged számára: tovább erősíti a bizalmat és lehetőséget kínál a meglévő és potenciális ügyfelek elérésére és informálására.