Az előző bejegyzésemben részletesen bemutattam, hogy milyen előnyei vannak a Pinterest marketing használatának, most csak néhány fontos tényezőt emelnék még ki ehhez, mielőtt belevágunk annak megfejtésébe, hogy konkrétan kinek érdemes a Pinterestet, mint marketing eszközt használni a vállalkozásában.
Kevesen tudják, de ez az a felület, amely a legnagyobb organikus (azaz nem fizetett) elérést és a legmagasabb átkattintási arányt eredményezi, hiszen a Pinterestre már az előkészített, vásárlásra kész felhasználók érkeznek, mégpedig konkrét vásárlási szándékkal (pl. lakásfelújításhoz, esküvőhöz, kertépítéshez használják ötletszerzésre).
Miben más még a Pinterest? Ellentétben más (inkább közösségi média) platformokkal, a felhasználók a Pinterestet nem kapcsolattartásra használják, hanem inspirációra, ötletek gyűjtésére, megoldások keresésére.
Nagy előnye ezen kívül még az örökzöld a tartalom: A feltöltött pinek hetekig, hónapokig, de akár évekig fennmaradnak, folyamatosan terelnek forgalmat a weboldaladra – ellentétben más platformokkal (Instagram: 1-2 nap, Facebook: pár óra, Youtube: 20 nap, Tiktok: 1-2 nap, Linkedin: 1 nap, Twitter: 20 perc…)
Érdemes-e használni itthon?
Az egyik legtöbbször feltett kérdés, amit a Pinteresttel kapcsolatban kapok az az, hogy Magyarországon van-e értelme a használatának. Az igaz, hogy az USA-ban a legnagyobb a felhasználók száma, de világviszonylatban Magyarország azon országok között van, ahol a Pinterest használata a leggyorsabban növekszik. Jelenleg közel 1,5 millió magyar felhasználó van jelen a platformon és a számuk folyamatosan emelkedik. Egyre többen használják inspirácóira, viszont a cégek tömegesen nem fedezték még fel a Pinterest marketing előnyeit. Éppen ezért érdemes még most lépni a tartalmaiddal, mielőtt még a konkurenciád is észbe kap. Ezen kívül a hirdetési költségek ezen a felületen a legalacsonyabbak, tehát ha nem (csak) organikus tartalmakban gondolkozol, akkor még a fizetett eléréseket is sokkal jobban megéri kipróbálni, mint más platformokon.
Témák, kategóriák
Ahhoz, hogy megtudd, a Te tartalmadnak van-e kereslete a Pinteresten, érdemes egy kis piackutatást végezni. Keress rá a témádra, szakterületedre a fő kategóriák között és nézd meg, hogy megtalálható-e a találatoknál. Ha a találati lista tartalmazza a területedet, iparágadat, akkor az azt jelenti, hogy a témád keresett a Pinteresten és Neked is érdemes átgondolni, hogy jelen legyél.
Melyek a legelterjedtebb témák a Pinteresten?
- Állatok
- Ajándékozás, csomagolás
- Építészet
- Művészet, illusztráció, rajz
- Haj- és szépségápolás
- Életmód
- Divat, stílus
- Design
- DIY és kézművesség
- Oktatás
- Elektronika, technológia
- Szórakozás
- Rendezvényszervezés
- Ünnepek
- Pénzügyek
- Étel, ital, gasztronómia, táplálkozás, receptek
- Kertészkedés
- Egészség, fitness és wellness
- Lakberendezés és dekoráció
- Gyermeknevelés, anyaság
- Idézetek, motiváció
- Sport
- Utazás, kirándulás
- Járművek
- Esküvő
- Termékek
- Tudomány és természet
- Tetoválás
- Marketing
- Önismeret, önfejlesztés, spiritualitás
Ezek a témák további alkategóriákra vannak osztva, tehát a lista még nagyobb is lehetne. Ha nem találtad meg a saját szakterületedet a fenti felsorolásban, akkor a Pinterest keresőmezőjének segítségével tudsz még tovább kutakodni: írd be a témáidat és nézd meg, hogy milyen és mennyi találatot hoz fel, és milyen további kulcsszavakat, pineket, profilokat ajánl a találati lista. Ez alapján is tudsz következtetni arra, hogy a témádra van-e érdeklődés a platformon.
Fenn van a célcsoportod a Pinteresten?
Ezutén vizsgáld meg, hogy a Te célközönséged jelen van-e a Pinteresten.
A Pinterest felhasználóinak 70-80 %-a nő, korukat tekintve 25-55 év közöttiek. Ezen belül is jövedelmi helyzetüket tekintve, az átlagos vagy magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak. Ha tehát a Te vállalkozásod célcsoportja fedi ezt a felhasználói réteget, mindenképpen ott a helyed a Pinteresten.
De! Ha férfi célcsoport van a vállalkozásod fókuszában, akkor se vesd el egyből ezt a lehetőséget, ugyanis saját tapasztalatom az, hogy a férfiak is egyre inkább használják inspirálódásra, megoldás- és ötletkeresésre a felületet.
Illetve életkor szerinti megoszlás is sokkal szélesebb és a határok elmosódottak, a Pinteresten sokkal inkább megtalálható minden korosztály, nem úgy, mint amennyire a Facebook, Instagram vagy Tiktok esetében láthatjuk, hogy egy nagyon jól körülhatárolható, szűkebb korosztályi réteg használja.
Szóval én sem a nemek, sem pedig az életkor szerinti szűkítést nem venném kőbe vésett szabálynak a Pinterest használat tekintetében.
Magadra ismersz az alábbi listában?
Ha az alábbi pontokban felfedezed magad, akkor mindenképpen érdemes egy próbát tegyél a Pinterest marketinggel:
- Webáruháztulajdonosok: látványos, szemet gyönyörködtető termékeid (termékfotóid) vannak, melyeket akár saját webshopban, akár bérelt webáruházban, vagy online piactereken értékesítesz.
- Szolgáltatás alapú vállalkozók: mások számára hasznos és értékes szolgáltatásaid, szolgáltatáscsomagjaid vannak, amelyekkel a célcsoportod valamilyen problémájára kínálsz megoldást.
- Tartalomgyártók, bloggerek, youtuberek, podcasterek: rendszeresen friss, érdekes, hasznos tartalmat készítesz, legyen az egy blogbejegyzés, hírlevél, social media posztok, youtube vagy tiktok videók, podcast adások, fotók, receptek, lépésről-lépésre útmutatók, tutorialok, leírások stb.
- Ha tanfolyamot, tréninget kínálsz: akár online tanfolyamot, kurzusokat, tréningeket, workshopokat, személyes oktatást, coachingot, mentorálást kínálsz a megrendelőidnek
- Van sok vizuális tartalmad (pl. fotós, művész, designer, esküvői szolgáltató vagy, illetve divat, gasztro témában tevékenykedsz). Viszont, ne keseredj el, ha nincs a tevékenységedhez túl sok képi anyag, ez nem feltétel: bármilyen témában lehet vizuális tartalmat készíteni (például készíthetsz pineket stock fotók segítségével, de összeállíthatsz sima szöveges pineket, vagy olyan rövid videós pineket, melyeken Te magad beszélsz, bemutatsz egy problémát és megoldást.)
- Ha jobb helyezést szeretnél elérni a Google-ban: mivel a Google a Pinterestes tartalmakat beindexeli és a képes találatok között megjeleníti, ha nem állsz olyan jól még a Google keresőben a weboldaladdal, akkor erre nagyon szépen rá tudsz erősíteni a Pinteresttel.
- Még akkor is érdemes használnod, ha nincsen blogod, de vannak egyéb közösségi média felületeid: ha rendszeresen posztolsz Instagramon, Tiktokon vagy akár Linkedinen, akkor ezeket a közösségi média fiókjaidat is tudod erősíteni, növelni és népszerűsíteni a Pinterest segítségével (vagy ezen tartalmak segítségével akár a weboldaladra – pl. a különböző szolgáltatási aloldalaidra – is terelhetsz forgalmat).
- Ha egyszerűen csak szeretnéd a blogod/weboldalad forgalmát növelni
- Szeretnéd növelni a hírlevélfeliratkozói bázisodat
Záró gondolatok
Ha tehát szeretnél egy folyamatosan növekvő, stabil platformon időtálló munkával állandó érdeklődő- és ügyfélszerző folyamatot működtetni, a már meglévő tartalmaid segítségévél folyamatosan újabb és újabb potenciális vásárlókat tereleni a weboldaladra, akkor érdemes egy esélyt adnod a Pinterestnek is.
Szeretnél további ismereteket szerezni, tanulni a Pinterestről és elsajátítani egy kipróbált és bevált Pinterest tartalomstratégiát? Akkor ne felejts el feliratkozni a hírlevélre, így folyamatosan értesíteni tudlak, amikor újabb bejegyzés vagy videó készül a témában. Tarts velem!
Ha pedig szeretnéd kihasználni a Pinterest marketing adta lehetőségeket, de nem szeretnél ezzel magad foglalkozni, hanem inkább kiszerveznéd ezt a feladatot, akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt»
Szeretnéd megtanulni a Pinterest üzleti célú használatának lépéseit? Iratkozz fel a Pinterest tanfolyam várólistájára, hogy ne maradj le az indulásról!
Ha pedig szeretnéd kihasználni a Pinterest marketing adta lehetőségeket, de nem szeretnél ezzel magad foglalkozni, hanem inkább kiszerveznéd ezt a feladatot, nézd meg Pinterest management ajánlataimat és válassz csomagot»
Mentsd el ezt a képet Pinteresten:
Szerezz még több forgalmat, email feliratkozót és bevételt!
Vágj bele a Pinterestbe még ma!
Csatlakozz az Amistyle 5+1 napos ingyenes Pinterest Minitréningjéhez és nem egészen egy hét alatt állítsd pályára a Pinterest marketingedet.