Mindig is nagy rajongója voltam a blogolásnak. És bár nem írtam mindig következetesen, de az elmúlt évek alatt több témában is kipróbáltam magam és vezettem blogot. Volt kézműves blogom, vezettem internetes naplót a kreatív szakmában tevékenykedőknek, voltak inspirációs és szakmai blogjaim is.
A blogírás amellett, hogy egy nagyszerű módja az üzeneted továbbadásának, arra is egy kiváló és tulajdonképpen elengedhetetlen eszköz, hogy több embert vonzz a weboldaladra (a keresőoptimálásnak és organikus forgalom növelésének egyik legjobb eszköze) és növeld a márkaismertségedet. De azt is pontosan tudom, hogy mennyi energiát igényel rendszeresen és következetesen blogbejegyzéseket írni, es kitalálni, hogy is kezdj bele. Szóval teljesen megértem, ha nincs blogod, vagy ha már bele is kezdtél, nem igazán tudod fenntartani azt, nehezen találsz rá időt és csak halogatod. Ismerem az érzést, nekem is vannak ilyen időszakaim, ennek ellenére mégis határozottan azt javaslom, hogy fontold meg a weboldaladon egy szakmádba vágó blog indítását.
Ha a Pinterest marketing csatornádat is szeretnéd kialakítani, akkor ez hatványozottan érvényes: jelentősen megnöveli a Pinterest tevékenységed eredményességét, ha blogos tartalmaid is vannak.
De mi a helyzet akkor, ha nincs blogod? Boldogulhatsz-e enélkül is a Pinterest marketingedben?
Ebben a bejegyzésben azt fogom megmutatni Neked, hogyan tudod használni a Pinterestet blog nélkül (bár tényleg mindenképpen ajánlom, hogy azért hosszútávon gondolkodj el egy blog indításán).
Először is nézzük meg, milyen előnyökkel jár, ha van blogod, így elegendő “munícióval”, megosztható tartalommal rendelkezel a Pinteresthez.
Miért jó, ha szerepel blog is a Pinterest marketing stratégiádban?
De mi a helyzet akkor, ha (egyelőre) nincs blogod, de mégis szeretnéd kihasználni a Pinterest marketing előnyeit?
Ossz meg kreatív vizuális tartalmakat!
Ha nincs blogod, találj ki kreatív megoldásokat, tartalmakat a témádban, amelyeket beilleszthetsz a Pinterest marketing stratégiádba. Ossz meg például érdekes infografikákat, inspiráló idézeteket, termékfotókat, ügyfélvisszajelzéseket vagy akár rövid videókat is. A vizuális tartalom a Pinteresten kiemelt jelentőségű, így ha jól és következetesen csinálod, akár ezekkel is nagy közönséget érhetsz el.
Használd a termékeidet és szolgáltatásaidat!
A Pinterest kiváló felület a termékeid reklámozásához. Kiemelheted az előnyeiket, egyedi tulajdonságaikat vagy akár lépésről lépésre bemutatókat, tutorialokat is készíthetsz a termékeid használatáról vagy a szolgáltatásod igénybevételéről, ami a potenciális vásárlók számára értékes információkat nyújthat. Ezen kívül például ötletes tematikus kollázsokat, összeállításokat is készíthetsz az egyes termékkategóriáidhoz, ebben az esetben a pinhez linkeld a termékkategória hivatkozását.
Hasznosítsd újra a közösségi média tartalmaidat!
Ha aktív vagy más közösségi média felületeken is, akkor ezeket a már meglévő tartalmaidat is mindenképpen oszd meg a Pinteresten. A különböző social media felületeidről megosztott pinekkel ugyanis ezen fiókjaidat támogathatod: növelheted láthatóságodat és a követőbázisodat is.
Igy hasznosítsd újra az Instagram tartalmaidat a Pinteresten:
Használd fel újra az instás tartalmaidat és oszd meg őket a Pinteresten is. Milyen tartalmakat hasznosíthatsz erre a célra? A posztjaid tökéletesek lesznek standard pineknek, de akár animált formátumként videós pinnek is a Pinteresten. De ezen kívül reelsekből, sőt a highlightba mentett sztorijaidból is készíthetsz videós pineket, és ezeket mind tovább is oszthatod a Pinterestre.
Egy tipp: bár az Instagramról lehetőséged van egy kattintással átmenteni a posztokat a Pinterest felületére, ezt én mégsem ajánlom így közvetlenül, ugyanis ezek a posztok egyrészt sem formailag, sem tartalmilag nincseneka Pinterestre optimalizálva, hiszen pont hogy az Instagramra készültek: eltérő a méretarány, illetve a leírást és a címet sem tudod testreszabni, így az oly fontos kulcsszavakat sem lesz alkalmad a pinen szerepeltetni, így viszont az elérése nagyon rossz lesz a megosztott instaposztnak a Pinteresten. Egy picivel több munka ugyan, de érdemes az adott poszthoz egy Pinterestre optimalizált pin képet készíteni mondjuk Canvában, majd ezt megosztani egy saját magad által megadott pin címmel és leírással. Így jelentősen javíthatsz a pinek elérésén.
Milyen további social media tartalmakat használhatsz fel újra a Pinteresten?
Van Youtube csatornád, Tiktokod, vagy podcasteket készítesz? Szuper! Ezeket a videókat és epizódokat is oszd meg nyugodtan a Pinterest tábláidra! Használd a Youtube videóidat, vágj ki belőlük egy kis kedvcsináló részletet vagy használd fel újra a short videókat a Youtube-ról. Itt is érvényes az előbbi tipp: ezek a tartalmak is kapjanak egyedi, Pinterestre szabott borítóképet vagy ami még jobb (mert a Pinterest algoritmus is jobban szereti), készíts videós pineket. Igen, a podcast epizódokhoz is készíthetsz videós formátumú posztot: a kiválasztott epizód borítóképen helyezz el egy kis soundwave / hanghullám gifet (Canvában számos ilyet találsz), hangot is vághatsz alá és mentsd le mp4 formátumban – és máris mehet a Pinterestre az új videós pined!
Milyen hivatkozásokat társíts a social media tartalmaidhoz készített pinekhez?
Használd főleg a posztok, a highlightok, a youtube vagy tiktok videók, podcast epizódok linkjeit a megosztáshoz. Egy linket többször is megoszthatsz (itt csak arra figyelj, hogy ugyanazon link újbóli megosztása előtt várj 7 napot és mindig készíts hozzá új képet, pin designt – Fresh pin! Ja és igyekezz következő alkalommal már egy másik, de még mindig releváns tábládat választani!) Időnként, de inkább ritkán (mondjuk pár hetente, vagy havonta) az adott közösségi média fiókodat is linkelheted a Pinteresten a fenti módokon, de ezt tényleg ne vidd túlzásba, inkább konkrét tartalmakra fókuszálj.
Van hírlevél listád, feliratkozásod? Pinterestre vele!
Ha van hírlevél listád és ingyenes feliratkoztató anyagod, “freebie”-d, készíts ezekhez is pineket és posztold Pinteresten, így még az email feliratkozóid bázisát is növelheted.
További ötletek, amelyekből Pinterestes tartalmakat készíthetsz:
Összegzés
A Pinterest marketing egy rendkívül sokoldalú eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a már meglévő tartalmaik újra felhasználásával hatékonyan használják ki a felület nyújtotta lehetőségeket. Minél több és változatosabb minőségi tartalmad van, annál jobban tudod azokat a Pinteresten is kamatoztatni és annál több forgalmat tudsz a weboldaladra irányítani. Egy blog tehát növelheti a Pinterest marketing sikerét, de ha nincs, más módszerekkel is boldogulhatsz. A legfontosabb az, hogy kreatív, hasznos és értékes tartalmat ossz meg, ami vonzza a célközönségedet.
A Blogod és a Pinterest Marketinged kapcsolata
A blog és a Pinterest közötti kapcsolat kölcsönös. A blog adja a tartalmat, amit a Pinteresten megoszthatsz, míg a Pinterest jelentős forgalmat generálhat a blogod számára. Egy jól megírt, értékes blogbejegyzés lehet, hosszú távon hoz majd látogatókat a Pinterestről, míg egy virális pin akár azonnal növelheti a weboldalad látogatottságát.
A blog növelheti a siker esélyeit, de a legfontosabb a kreatív, értékes és célközönség számára releváns tartalom létrehozása. Ha még nem használod a Pinterestet marketing eszközként, itt az ideje, hogy elkezdd!
Szóval, van még valami kifogásod?
Olvasnál még további cikkeket Pinterest marketing témában? Kattints ide »
Szerezz még több forgalmat, email feliratkozót és bevételt!
Vágj bele a Pinterestbe még ma!
Csatlakozz az Amistyle 5+1 napos ingyenes Pinterest Minitréningjéhez és nem egészen egy hét alatt állítsd pályára a Pinterest marketingedet.