Szeretnéd megtudni, hogyan végezz kulcsszókutatást a Pinteresten, hogy pontosan tudd, milyen tartalmakat érdemes készítened, milyen leírásokat és címeket használj a pinjeidhez, vagy akár ahhoz is ötleteket szerezz, hogy milyen termékeket készíts?
Akkor olvass tovább és megmutatom Neked az én kulcsszókutatás-stratégiámat – melynek alkalmazásával már nem kell tovább azon törnöd a fejed, hogy mire keresnek, azaz mire kíváncsiak a felhasználók a Pinteresten.
Ha már járatos vagy a Google keresőoptimalizálásban, akkor biztosan nem idegen Tőled a kulcsszókutatás fogalma, sőt, még az is lehet, hogy már rendelkezel saját Google kulcsszólistával. Ez szuper, ebből ki tudunk indulni, de azt tudnod kell, hogy a két felületen a keresett kifejezések nem feltétlenül fedik egymást. Ezért ha a Pinteresten szeretnél boldogulni, nem lesz elég a Google kulcsszólistád, hanem el kell készítened a keresőkifejezéseid listáját a Pinterestre is.
A Pinterest kulcsszókutatás módjai
Pinterest keresőmező
Az első és legegyszerűbb módja a kulcsszókutatásnak, ha a jobb felső sarokban talalható kis nagyító ikonra kattintasz. Ekkor – még mielőtt bármilyen keresőkifejezést beírnál – a felajánlott ötletek, témák között válogathatsz. Itt a Pinterest megmutatja Neked a legnépszerűbb trendeket.
A következő lépes, amit tehetsz, ha az általad keresett kifejezést, azt a témát, ami köré a kulcsszókutatást szeretnéd elvégezni, elkezded begépelni a keresőmezőbe. Ekkor azt tapasztalhatod, hogy a Pinterest elkezdi kiegészíteni a keresett kifejezést további szavakkal. Például, ha beírod azt a szót, hogy “karácsony”, akkor a Pinterest további, ezzel kapcsolatos találatokat ajánl fel:
Ezek viszont nem csak véletlenszerűen bedobált ajanlások; ezek olyan kifejezések, amelyekre aktuálisan a legtöbb keresés érkezik a témában. Ez azért is érdekes, mert például nem biztos, hogy eszembe jutott volna egyik-másik a releváns keresési kifejezések közül. Szóval ha szemfüles vagy, igen érdekes és hasznos ötleteket is felfedezhetsz ezek között az ajánlatok között, amire esetleg érdemes lehet célzottan tartalmat készítened. Szóval már itt begyűjthetsz értékes információkat.
Amit még érdemes tudni, hogy a legördülő listában mutatott kulcsszavak sorrendje is számít, tehát a lista kezdetén látható kifejezésekre többen keresnek, mint a lejjebb elhelyezkedő kulcsszavakra.
De menjünk tovább és válasszunk ki innen egy keresőszót, mondjuk nézzük meg a “karácsonyi ajándékötleteket”. De még mielőtt rákattnitasz, bizonyosodj meg arról, hogy a keresőmező melletti legördülő menüben az “Összes pin” (ld. első kép) lehetőség van kiválasztva, és nem a saját elmentett pinjeid között keresgélsz.
Mi történik most? A Pinterest felajánl Neked rengeteg találatot a keresett témában. Viszont amit még itt felfedezhetünk, hogy a találatok tetején kis színes buborékokban további kapcsolódó kifejezéseket kaphatunk.
Tehat mit kezdhetünk ezekkel a találatokkal és ajánlásokkal? Azt javaslom, ha tartalomötletek és kulcsszavak után kutatsz a Pinteresten, ezeket a találatokat kezdd el tematikusan és rendszerezetten gyűjteni pl. egy Google sheet táblázatban, hogy később tudj miből válogatni. Ehhez használhatod az általam megosztott egyszerű kulcsszókutatás táblázatot, melyet a freebie könyvtáramból tudsz letölteni (ennek hozzáférését ezen linken való feliratkozás után tudom Neked emailben elküldeni). Egy kis példa kulcsszó-gyűjteményt is találsz majd benne, amelyet mintának használhatsz.
Ha azt látod, hogy nagyon sok buborékot javasol a Pinterest, akkor abból arra tudsz következtetni, hogy erre az adott kifejezésre és a hozzá kapcsolódó további kulcsszavakra sokan keresnek, tehát ez egy népszerű téma, ami azt is jelenti, hogyha ebben a témában vannak pinjeid, akkor arra nagyobb eséllyel találnak rá a felhasználók.
Ha ezután lefelé görgetsz a találati listában, a pinek között általában feltűnik egy “Kapcsolódó keresések” elnevezésű szakasz:
Ezekkel a tovább részletezett kifejezésekkel a Pinterest olyan témákat is ajánl, amiről azt gondolja, hogy a felhasználókat az alap keresési kifejezéseken túl is érdekelhetik.
Tehát ezzel a rendszer mindenképpen olyan értékes információkat nyújt Neked tálcán, amelyeket akár a tartalmaid (sőt, termékeid) tervezésénél, de a tábláid és a pinjeid leírásának elkészítésekor is fel fogsz tudni használni.
Találkozhatsz azonban olyan esetekkel is, amikor a Pinterest nem ajánl fel további kapcsolódó kulcsszavakat a buborékokban. Ennek több oka is lehet. Lehetseges, hogy az adott kifejezésre nincs sok keresés és kapcsolódó kulcsszavak sem nagyon vannak. De van egy olyan elmélet is, hogy a Pinterest el akar adni nekünk valamit, és terméket, hirdetéseket jelentet meg az adott keresési kifejezésre és emiatt azt szeretné, ha a felkínált keresési találatokra fókuszálnánk. Ez főleg a termék típusú kulcsszavaknál fordul inkább elő (pl. vizeskulacs).
Pinterest Trends
A másik módja a Pinterestes kulcsszókutatásnak a Pinterest Trends, ami 2022 szeptembere óta már Magyarországon is elérhető, bár magyar kifejezésekre még nincsen teljesen kiforrva, mert a kelet-európai országok egy kalap alá vannak véve, tehát tovább kell még szűrjük a magyar kifejezésekre az ajánlatokat, de ez mindenképpen egy nagy előrelépés és segítség, hogy már itthon is használható ez az eszköz.
A jobb felső sarokban először is ki kell választanunk a kelet-európai régiót.
Ezután az oldal tetején megtaláljuk a legfelkapottabb témákat, amelyekre az elmúlt egy hónapban a legtöbb kereses irányult, magyarul a legnépszerűbb kategóriákat kapjuk.
Lefelé haladva még részletesebb találati listát kapunk a legkeresettebb kifejezésekkel, melyeknél a felfutás irányát, trendjét is jelzi egy kis grafikon a keresőszavak mellett.
A kereseshez különböző szűrőket is használhatunk: dátumra, kifejezésekre, korra, nemre, érdeklődési körre is szűkíthetjük a listát.
Ezen kívül arról is információt kaphatunk, hogy az egyes keresőkifejezések szezonálisan hogyan változnak, hogyan alakult az elmúlt időszakban a keresési trendjük.
Ezekből az információkból azt is megtudhatjuk, mikor érdemes rájuk tartalmat készíteni, hogy amikor a keresés felfut irántuk, akkor már stabilan indexelje őket a Pinterest algoritmusa (erre azt szoktuk mondani, hogy a felfutás – azaz a szezon – előtt 2-3 hónappal már meg kell osztani a tartalmakat, hogy időben legyünk).
De nem csak ötletekre találhatsz rá itt, hanem akár össze is tudod hasonlítani egymással az egyes kulcsszóvariációkat.
Pinterest Predicts
A harmadik, kevésbé ismert kulcsszókereső eszköz a Pinterest predicts. A Pinterest évről évre kiadja a következő időszakokra szóló trend előrejelzesét. Ezek azok a javaslatok, témák, kategóriák és ötletek, amelyek a Pinterest szerint a következő időszakban népszerűek lehetnek a felületen. Az itt megjelentetett ajánlasokat is fel tudod használni mind a kulcsszavaidnál, mind a tartalmaid tervezésekor, de akár a pin designoknál is, ha például szín, vagy grafikai ajanlásokat is tartalmaz az előrejelzés.
Bónusz tipp: ha megnézed a konkurenciádat és elemzed a tartalmait, erről is tudsz következtetéseket levonni, tudsz kulcsszavakat gyűjteni. Nézd meg, hogy a versenytársaid milyen kifejezések köré építik a tartalmaikat, és ezeket analizálva és lefordítva a saját vállalkozásodra is személyre szabhatod. (Természetesen nem másolásra buzdítalak, hanem inspirációra és konkurenciakutatásra, amelyből értékes információkat és következtetéseket lehet levonni).
Hol használd a kulcsszavakat a Pinteresten?
Miután összeállítottad a kulcsszólistádat, itt az ideje azokat a Pinterest stratégiád szolgáltatába állítani.
A kiválasztott kulcsszavakat az alábbi helyeken érdemes használni a Pinteresten:
Záró gondolatok
A kulcsszókutatás nem egyszeri feladat. Nem úgy működik, hogy az elején elvégzed, aztán kész, nem kell többet foglalkozni vele. Időről időre érdemes elővenni a táblázatodat átnézni, hozzáírni olyan kifejezéseket és témákat, amelyek később kerültek be a képbe a vállalkozásodban, de a Pinterest keresőmezőjében és a Trendsben is érdemes újra és újra megfuttatni a kulcsszavaidat és megnézni, hogy vannak-e új találatok a listában, amelyekkel eddig még nem találkoztál.
Szeretnél még többet megtudni a Pinterest Marketingről? Iratkozz fel az ingyenes Pinterest Minitréningre az alábbi űrlapon!
Szerezz még több forgalmat, email feliratkozót és bevételt!
Vágj bele a Pinterestbe még ma!
Csatlakozz az Amistyle 5+1 napos ingyenes Pinterest Minitréningjéhez és nem egészen egy hét alatt állítsd pályára a Pinterest marketingedet.
One Comment