“Elég nekem az Insragram, nem kell weboldal, meg más felületek, itt is megtalálnak a vevőim!”
Ha esetleg nem vonultál el teljesen a social media világától a legutóbb az október végi hosszúhétvégén, talán észrevetted, tapasztaltad, vagy csak hallottál róla, hogy hétfőn volt egy kis fennakadás az Instagram működésében, ami sokaknál nagy ijedtséget okozott, hiszen vállalkozásuk alapját képező fiókok elérhetetlenné váltak, vagy a követőszám minden ok nélkül jelentősen lecsökkent.
Többször volt már erről szó és ha számodra már unalmas a téma, kérlek ne haragudj, hogy ismét felhozom, de ilyenkor mindig fontosnak tartom felhívni a figyelmet arra, hogy milyen nagy hiba az, ha csak és kizárólag a közösségi media felületekre támaszkodunk a vállalkozásunkban, mondván, hogy „minek weboldal, hiszen ott van az Insta fiókom, itt tartom a kapcsolatot a követőimmel, érdeklődőimmel, vevőimmel”.
Vagy akár „Ugyan, minek email listát építeni, hiszen ki olvas már manapság hírleveleket?!”
De gyakran hallom azt is, hogy „Jaj nem fogok még a Pinteresttel is foglalkozni, az Magyarországon úgysem működik, minek fektessek még ebbe is energiát”.
Ha éppen minden rendben van azzal a közösségi média fiókkal, ez akkor akár (részben) igaz is lehet. Azt viszont a tapasztalat bizonyítja, hogy az emberek igenis olvasnak hírlevelet, sőt, azt, hogy a Pinterestet ne használnák itthon, azt pedig a stabilan növekvő, több mint 1,7 milliós felhasználói szám és az egyre több sikeres vállalkozói Pinterest fiók is megcáfolja.
Tudom, hogy a social media problémák (pl. Insta és Facebook működés kimaradása) átmenetiek és mindig megoldódnak, de azt az időt és ezáltal forgalmat, ami kiesik egy vállalkozásnál, ezt senki sem fogja Neked pótolni.
Szóval én azt ajánlom Neked, hogy mindenképpen előre készülj fel egy-egy ilyen helyzetre. És hogy mit jelent ez? Ne csak egy lábon állj! Az alábbiakban felsorolok néhány lehetőséget, amely segítségedre lehet:
✧ Az első és a legfontosabb: legyen saját weboldalad! Tudom, most azt gondolod, webdesignerként hazabeszélek, de hidd el. hogy nem ez a célom. A mai világban már létfontosságú, hogy egy vállalkozás megtalálható, leellenőrízhető legyen a neten. Mindezzel bizalmat és hitelességet is építesz. Emellett össze tudod foglalni tisztán és érthetően, hogy mivel foglalkozol, kinek tudsz segíteni és pontosan miben, be tudod mutatni a szolgáltatásaidat, termékeidet. A szakmai hitelességed támogatásaként a weboldaladon blogot is írhatsz, ezzel edukálhatod is a célközönségedet és sokkal részletesebben kifejthetsz egy témát egy bejegyzésben, mint egy közösségi media posztban. A weboldalad a Tiéd, hozzád tartozik, ha a Metánál kihúzzák a dugót a konnektorból, a weboldaladon keresztül akkor is elérhető maradsz!
✧ Ne csak egy közösségi media felületen legyél jelen! Igen, tudom, már hallom is: nagyon sok energia több helyen jelen lenni, és nincs erre időd. Tökéletesen megértem ezt. De vannak módszerek (előre tervezni, a feladatokat tömbösíteni és a tartalmakat több felületen is újra felhasználni), amelyek segítenek időt és energiát spórolni a tartalomgyártásban. Ha pedig végképp nem tudsz/szeretnél ebbe munkát tenni, még mindig ott van a kiszervezés lehetősége. Nézd meg, melyek azok a felületek, ahol még jelen van a célközönséged és próbálj meg nyitni afelé is: az Instagram és a Facebook mellett fedezd fel a Tiktokot, a Linkedint, a Youtube-ot vagy más social media platformokat.
✧ Építs fel egy stabil, hosszú távon is növekvő forgalmat hozó Pinterest jelenlétet! Ebben az a jó, hogy nem kell hozzá új tartalmakat előállítanod, hanem – miután a fiókodat megfelelően optimalizáltad – „csak” a meglévő posztjaidat, videóidat, egyéb tartalmaidat kell itt megosztanod.
✧ Építs email listát, gyűjts feliratkozókat! Ahogy már fentebb is írtam: nem, ez a módszer nem idejét múlt, még mindig megállja a helyét és szintén egy olyan lehetőség, ami a Tiéd és nem függ más mamutvállalatok működésétől és kénye-kedvétől. Készíts egy értékes és hasznos feliratkoztató anyagot (lehet az egy ebook, egy hírlevél sorozat, egy bónusz videó, egy letölthető sablon stb) és kínáld ezt a feliratkozóidnak. Meglásd, hálásak lesznek érte és többségük szívesen fog más tartalmakat is olvasni Tőled.
✧ Keresőoptimalizáld a tartalmaidat! Egy rendszeresen frissített blog, tele jól megírt bejegyzésekkel szintén nagyon jó pont a Google szemében, mert ezeket a tartalmakat szintén beindexeli és megjeleníti a találati listában. Minél jobbnak értékeli a bejegyzéseket, annál előrébb fogsz kerülni a keresőben és a Te oldaladra fogja irányítani a látogatókat. Emellett egy tartalmas és hasznos blog szintén fontos eleme a hitelességed és a márkád építésének.
Tehát a lényeg: állj több lábon, azaz ne csak egy forrásból biztosítsd a vállalkozásod forgalmát! Ne aggódj, nem kell minden fenn felsorolt területet használni vagy egyszerre felépíteni. Nézd meg, gondold át, hogy melyiket tudnád az online marketingedbe beépíteni és kezdd azzal. Egy idő után rutint szerezve már könnyebben fog menni, így aztán további „lábakat” is növeszthetsz, stabilizálva ezzel a vállalkozásod online jelenlétét.
Remélem, a fenti ötletekből tudsz meríteni, de ha bármi kérdésed van, tedd fel a hozzászólások között!
Szerezz még több forgalmat, email feliratkozót és bevételt!
Vágj bele a Pinterestbe még ma!
Csatlakozz az Amistyle 5+1 napos ingyenes Pinterest Minitréningjéhez és nem egészen egy hét alatt állítsd pályára a Pinterest marketingedet.
Nagyon jól összefoglalja ez a bejegyzés mennyire fontos a saját weboldal. A közösségi média fontos de nagyon sérülékeny felület.