Reszponzív honlapkészítés – Miért nem kerülheted ki?

Emlékszel arra, mikor a weboldalak a mobilokon zsugorított verzióban jelentek meg? Nem volt egy felemelő élmény úgy böngészni az okostelefonokon, igaz?

Éppen ezért a Google 2015-ben egy olyan változást vezetett be a keresőmotor algoritmusában, amely figyelembe veszi, hogy az adott weboldal milyen módon jelenik meg a mobil eszközökön és ma már ez a tényező is szerepet játszik a honlapok rangsorolásában. Már önmagában ez a tény is szükségessé teszi, hogy weboldalunk reszponzív, azaz okoseszközökön is felhasznáróbarát legyen.

Reszponzív honlapkészítés

Mit jelent konkrétan az, hogy egy oldal mobil felhasználóbarát?

  • nagyítás nélkül is olvasható szöveg,
  • megfelelő felületek a “tap target”-ek számára (azok a részek a mobil felületen, melyekkel a felhasználó valamilyen interakcióba lép, mint például linkek, gombok, űrlapok, hirdetések stb),
  • és nincsen vízszintes görgetés a mobilnézeten

Tudtad, hogy a mobil felhasználók száma 2018-ban meghaladta a 2,5 milliárdot? És azt, hogy az online keresések aránya már 60 % feletti?

Szóval talán nem meglepő, hogy azok a weboldal tulajdonosok, akik nem optimalizálták honlapjukat ezekre a kisebb kijelzőkre, azok azt tapasztalhatják, hogy a keresőkben szépen visszaesnek.

Ahhoz, hogy a weboldalad minden eszközön – külön applikációk nélkül is – a legmagasabb felhasználói élményt nyújtsa és a keresők is előkelő helyen rangsorolják, a reszponzív designt ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni.

De nézzük meg részletesebben is, mit is takar a reszponzív honlapkészítés, és mit jelent ez konkértan a Te és weboldalad számára?

Mit jelent a reszponzív webdesign?

A reszponzív webdesign egy olyan rendszer, amely azt biztosítja, hogy a weboldal a felhasználó eszközéhez igazodjon – mindezt ugyanazon URL-ből és tartalomból kiindulva. Tulajdonképpen egy optimalizált böngészési élményt nyújt: a weboldalad mind asztali gépen, mind laptopon, tableten és mobiltelefonon is kifogástalanul néz ki és ugyanígy működik is.

A webfejlesztők korábban ezt úgy oldották meg, hogy több oldalt készítettek a különböző képernyőméretekre. Ez a módszer azonban mára az eszöztípusok számának növekedésével már sem hatékony, sem életképes nem lenne.

Talán most már egyértelmű, hogy a reszponzív téma nem csak egy cuki trend, vagy hype, hanem sokkal inkább egy gondolkodásmódbeli váltás. A reszponzív honlapkészítés ma már nem opció, hanem követelmény.

A reszponzív weboldal-készítés előnyei

Az első számú előny, hogy garantálja, hogy a weboldal bármelyik látogatója a maximális felhasználói élményt kapja a honlapon, függetlenül attól, hogy éppen milyen eszközzel böngészi azt.

A reszponzív webdesign arra is egy nagyon jó lehetőség, hogy a megjelenített tartalmat is aszerint tegyük függővé, éppen milyen eszközön nézik azt – például mobil nézeten csak a legfontosabb információkat jelenítsük meg, és más tartalmakat nem.

A Google algoritmus változtatásával a reszponzív elveknek megfelelő, mobilbarát weboldalak előnyt élveznek a keresőkben. Egy olyan weboldal, amely hatékony és kiváló felhasználói élményt kínál mobilnézeten, a keresőkben előrébb lesz rangsorolva azoknál, amelyek ilyen előnnyel nem rendelkeznek.

Miért fontos tényező a mobilbarát weboldal a vállalkozásoknak?

Ha pedig vállalkozó vagy, és a weboldalad üzleti célokat szolgál, akkor végkép nem mehetsz el a fentiek mellett:

  • Nagyobb számban éred el a többnyire mobilt és tabletet használó potenciális vásárlóidat, ügyfeleidet
  • Egy következetes megjelenés és funkcionalitás növeli a konverziót (az a szám, amely azt mutatja, a látogatók hány százalékából lesz vásárló)
  • A weboldal analitikáidat egy helyen, összevontan tudod követni, nem kell a különböző nézetekre különböző statisztikákat vizsgálni
  • A weboldalad működése időben és pénzben kifejezve is hatékonyabb lesz
  • A konkurenciáid előtt járhatsz egy lépéssel – hiszen a weboldalak nagy százaléka még mindig nincsen okoseszközökre

A Te weboldalad már mobilbarát? Teszteld le itt»

Reszponzív honlapkészítés

Zöld lett az eredmény? Nagyszerű! A weboldalad átment a Google reszponzív tesztjén. Te pontosan tudod, miért elengedhetetlen, hogy a weboldalad felhasználóbarát legyen.

Egy nagy piros X-et látsz? Kezdd el újraépíteni online stratégiádat, amely egy optimalizált weboldalra is kiterjed, hogy üzleti előnyre tehess szert! Ha ebben segítségre van szükséged, csak keress bátran!

A fentieken kívül tapasztaltál további további előnyöket is a reszponzív, mobilbarát weboldalakkal kapcsolatban? Oszd meg hozzászólásban!

Reszponzív honlapkészítés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük